RETURER OCH BYTEN
På LL1903 har du som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit dina varor. Varan måste alltså vara postad inom 14 dagar efter du hämtat ut din beställning.
Ångerrätten gäller under förutsättning att varan hålls i väsentligt oförändrat skick och i de fall varan är plomberad skall denna vara obruten. Läs på din retursedel hur du gör för att returnera din order eller delar av din order. När du utnyttjar ångerrätten står du som kund för returfrakten som är 45 kr.
Vid retur står kunden för risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under transporten. Varan ska vara oanvänd och skickas tillbaka oskadad. Varan är i kundens ägo tills vi mottagit returen.
Instruktioner för returer:
Kontrollera först att din retur uppfyller våra returvillkor.
Fyll i returformuläret som finns med i ordern.
Packa ihop de produkter som du önskar returnera varsamt.
Använd medföljande returfraktsedel och fäst på paketet som ska skickas tillbaka. Saknas en returfraktsedel? Kontakta LL1903Lysekil@gmail.com och be om en returfraktsedel (uppge ordernummer).
Lämna in paketet hos ditt närmsta Postnord-ombud.
Du kan givetvis returnera din order kostnadsfritt i vår butik. Medtag då retursedel och orderbekräftelse.
REA
På rea-varor gäller samma regler för öppet köp som varor till ordinarie pris. Då vi har extra mycket att göra under rean kan det dock hända att vi inte alltid lyckas hålla samma leveranstider.
REKLAMATIONER
Om en produkt skulle visa sig vara defekt eller felaktig kan varan reklameras. När den defekta varan är LL1903 tillhanda återbetalas totalbeloppet givet att reklamationen godkänns. Reklamation till LL1903 ska göras inom skälig tid från det att du som kund mottagit ordern. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t.ex. inte fel orsakade av normalt slitage. LL1903 står för dina fraktkostnader och expeditionsavgifter.
Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t.ex. inte fel orsakade av normalt slitage. Fraktkostnaden står LL1903 för.
KONSUMENTVERKET INFORMERAR OM ÅNGERRÄTT.
Har du frågor kring ångerrätt eller tappat bort vår retursedel. Kan du alltid höra av dig till oss så mailar vi dig en ny eller så kan du besöka Konsumentverket. Där du kan skriva ut ett deras standardformulär och läsa på om det är någonting du finner oklart eller som vi saknar.
ADRESS FÖR RETURER OCH REKLAMATIONER:
LL1903
Kungsgatan 34
45333
Lysekil
För din säkerhet rekommenderar vi att skicka spårbara paket. Varan är i kundens ägo tills vi mottagit returen.
TRANSPORTSKADOR
LL1903 ansvarar för varor som skadas eller kommer bort under leverans till kund. Reklamation av transportskador ska göras inom skälig tid. Vid mottagande av försändelsen är det därför viktigt att kontrollera att paketet inte är transportskadat.
ÅTERBETALNING
Vid reklamation eller vid ångrat köp får kunden sina pengar tillbaka inom 30 dagar från den dag då LL1903 mottagit meddelande om reklamation eller ånger. Har du betalat med kort skickas pengarna tillbaka på samma kort som du betalade med. Har du betalat med Klarna Faktura eller Klarna Konto kommer vi kreditera fakturan när paketet anlänt till oss.
TILLÄMPNING OCH KONSUMENTSKYDDFöljande allmänna villkor är tillämpade på det köpeavtal du som konsument sluter med LL1903 i Lerum AB, organisationsnummer 559344-5942, nedan kallat “LL1903”. För att ta tillvara på dina intressen som kund tillämpas bestämmelserna i Konsumentköplagen (SFS 1990:932), Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) samt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204) på samtliga köp på www.LL1903.seFRAKTAVGIFTFör leverans till ombud inom Sverige tillkommer en fraktavgift på 49 kr (fri frakt vid köp över 700 kr). För hemleverans inom Sverige tillkommer en fraktavgift på 69 kr. Du kan även välja kostnadsfritt hämta upp din beställning i vår fysiska butik på Kungsgatan 34 i Lysekil. Då kontaktar vi dig via e-post eller SMS när din order finns redo för upphämtning.Om du returnerar din beställning tar vi ut en returavgift på 45 kr (fria returer i vår fysiska butik på Kungsgatan 34 i Lysekil).ORDERBEKRÄFTELSENär du beställt dina varor skickas ett mail till den e-postadress du angivit vid ditt köp som bekräftar att vi mottagit din order. Denna orderbekräftelse fungerar även som ditt kvitto och är viktig att spara vid eventuell kontakt med vår kundtjänst. Du får även ett mail med ditt kollinummer när vi packat varan så du kan följa din order på postnord.se.BETALNINGSSÄTTLL1903 erbjuder säkra och kostnadsfria betalningar via Klarna AB. Du kan välja kortbetalning (Visa, Mastercard eller American Express), banköverföring (SEB, Nordea, Swedbank eller Handelsbanken), faktura eller delbetalning via Klarna.KORTBETALNINGLL1903 erbjuder säkra och kostnadsfria kortbetalningar. Vi accepterar för närvarande Mastercard och VISA. För betal- och kreditkort använder vi oss av företaget Klarna. När du handlar hos oss förflyttas du till en krypterad säker sida där betalningen sker. Inga kontouppgifter eller personuppgifter lagras av oss. Kortbetalningarna innefattas av säkerhetsstandard 3D-Secure som är en säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för att säkerställa säkra betalningar över internet.När du betalar med kort kan du välja att skicka din order till en annan adressFAKTURAVid fakturabetalning samarbetar LL1903 med IZettle och Klarna AB som är en ledande leverantör av betalningstjänster på nätet.